kenduri yg best...

semalam ke baling..kenduri..best..ape yg best..??macam sial beb..sesat..2x..padahal selalu je ke sana...
sampai around pukul 3..padahl betolak lam pukul 12...lame kot..padahl setgh jam je selalu..huhu...
makanan xsdap...lauk rendang..sambal belacan xde..teringat sambal belacan umi..sedap..hehe..
bilik pengntin cntik..pelamin pun same..konsep ala2 barat...
ini gmbar bile kami bergabubg satu fmly..ini seronok bila bersama..
happy dngn kehidupan sekarng..thanx family tercinta...

ini saya...hehe..:)

ini saya dan ayah..:)

ini saya dan alang..seronok bila bersama..:)


ini saya,mak dan ayah..:)
 
 
ini saya,kakak dan ayah...:)

ini kakak dan saya..seronok bila bersama..:)


ini kakak dan alang..:)

ini kami bertiga..:)

ini twin saya..:)

♥ 20.12.2012 ♥

love wif dis date...
nice to say..
nice to remember...
its all about my future... 
only u my love...
only u..


homeopathy...

semalam ke sungai petani..hajat nak teman mak lang untuk ubatkan sepupu aku..muhammad azri amran...
so dptlah tgk cara rawatan homeopathy..ehh rase pelik...macam ada yg xkene..pintu diketuk..xjawab pun...ohh bodohnye aku..kene tekan loceng..ting tong...
doc tu kuar...ermmm jnggut pnjang...xsuke..huhu..geli..
tgk doc tu wat rwatan..ermmm gune alat dier..mcm snang..
kene letak rmbut..pastu mcm gune batu..then halakan kat rmbut tu..then belek2 buku..doc tu trus dpt detect pnykit ape..kuat jgk sawan sepupu aku ni..50%..sebab tu sekarng dier asyik mngmuk je..kalo xdpt penuhi ape yg dier nak,parang lah yg akan dier capai...so sekarng ni mcm gile pun ade aku tgk sepupu aku tu...nyawa aku mcm terncam..bukan aku je..tp semua org yg berkaitan..hermmmm....selamatkan aku..selamatkan kami...
ok...mak lang byr ubat..60 ringgit...
nak balik dah,tp kakak ckp nk bl ubat jerawat n tambah selera makan...
kakak belikan kat aku jugak...45 ringgit..mahal..hope mnjadi..aim nk berat kan berat bdn...jd 40 kg...jerwat tu nak hbiskan..nk hilangkan...
kngah awak ade bg petua...suh saya amik daun sirih n air panas...mlm ni nak wat..hope jd...

ni pic semasa otw ke sana..wif auni...:)

comel kan..:)


note:rasa seronok bila berada di rumah..sabtu ni nak kerumah arwah am...semalam sedekah kan arwah al fatihah...tenang sgt rase....rase rindu pada arwah..tersgt2...terima kasih untuk semuanya....

koleksi baju kawen..

rase boring..nak kemas kini laptop yang sgt lembap..bukak satu satu folder...go to picture..
tgk2 semua folder..lupe ade satu folder koleksi baju kawen..
ingt dulu mase si gila kezen aku bukak laptop ni tkjeut dier tgk folder koleksi baju kawen..ape kes?
sje create folder tu..senang nti bile nak kawen leh tgk contoh2 baju yg cntik..
cntik jugak untuk kaler gold...tp kalo merah lagi nmpak...xtau nk plih mne satu..sume kaler nmpak cntik..tp kalo disarungkan kat tubuh aku xpasti..nak cube baju kawen..tp bile..gila lah aku ni..asyik pikir kawen je..agknye dah smpai seru ke..ermmm lmbt lagi..tgu dah keje...myb thun dpn..thun dpnnye...xpasti..tp siapa kah calonnya..adakah dier...??xpasti...

separuh dari koleksi baju kawen yg aku suke....


yang ini cntik untuk bertunang..:)

cantik untuk akad nikah..:)

cantik untuk persandingan..:)

note:indahnya hidup ini jika impian ini menjadi kenyataan dengn insan tersayang....

bye..:)


bertukar tarikh....

ahhh malas nye bgun pagi..semalam tdo lewat..hari ni kne bgun awal pagi..
ahh malasnye nak drve ke hospital slim sorng2...
ermmm bgun..mandi sume..drive alone..bnyak lori..tp kejap je pjlanan aku rse..dlm 9 lbh dah smpai..
aku drve laju ker..??ermm ye kot...

sampai2 hospital...ke klinik gyne..sume yg dtg ngn husbnd..aku?alone...sdeh sgt...:(
hntr kad pesakit..tgu turn nama dipnggil..sah kene timbng berat jap g..ohh tidak...berat bdn dah naik rsenya...
nma dipnggil..Puan ke Cik Alissa?hehe..saya masih cik Alissa...
dah btunang ker?rncak pulak perbualan nurse ni..smbil betul kan posisi badan aku nk ukur ketinggian n berat bdn...
owhh masih belum..coming soon kot...hehe...
nurse ckp aku comel..weeehhhaaa....

ermmm tarik aku kne dtg check bulan 2..tp aku awalkan apoimnt sbb nti dah kat klang...ermmm xpe lah kite check awak balik bulan 5 nti..jd bulan 5 nti awak dtg balik ok...er...baek lh...
tp saya nak tau mcm mne ngn pykit saya..dah ok ke?
ermm kite akan scan sekali lagi..tgu ye..kite akan bwak awak ke blik scan..baek..tgu dengn penuh sabar...
mase tgu tu ade mak cik tu tny aku dah kawn ke blum..ehh belum lah cik...npe tnya sya cmtu?sebab adik pakai inai..lgpun yg selalu dtg klinik gyne sume yg dah kawen...ooo hehe....senyum aku..
Cik alissa jom..kite bwak awak ke blik scan...malu..doc lelaki yg nak check..doc prktikal..malu ahhh...mintk ngn doc permpuan xmau doc laki yg scan..berjaya..selamat....
kite akan cll awak untuk bagi keputusan....awak boleh balik..ok..terima kasih..

dalam pejalanan balik...
lembab punye kelisa...kejap2 brek..ape masalhnye aku pun xtau..
sakit hati..lapar..bnti makan...selamat pulang...

bye..:)

aku masih dara...

di pawagam 16 disember ni..akan tgk..mcm best....

video
asyraf muslim...raja farah..farid kamil..
mcm best..so rse nk tgk..rse nak ke wayang lagi...
harap2 berkesempatan...

bye..:)

skyline...

ahhh pagi hari merajuk..nasib die pujuk..ok pukul 3 kite kuar k..
ermmm jom kite g D Curve...
cte pe nak tgk ni..??
skyline ke ngnkong??
skyline lah..ermm ngnkong lah..
alllaaaaa..nk tgk repunzel...
eh..pilih lah sendiri cte ape...
ermmm skyline...
xbest pun..xbest..xbest..
tdo je aku ni lam pnggung..
sesekali dier kejut..bgun syg..tgk cte ni..ahhh ngntuk...
xbest la...
siyes rse rugi..baek tgk ngankong..nk tgk kat OU cte ngangkong..tp dah lewat...
jom balik lah...
ala..jom g klang..tgk sek aku..ahhhh...sesat...
masuk shah alam..ronda2...
cr sek seksyen 7...jumpe..sek dier...
jom balik..berhenti shell...isi minyak..
owhhh....mkn jom..bukak bekalan...sedap..menjilat jarii..
love to eat...
jom balik..jom balik..sampai tnjung malim...
tdo...



bye..:)

aku cintakan dia...

tangannya dihulur...
saat aku membalas huluran itu,hati ku bergedup....
lantas ku kucup huluran itu...
penuh kasih sayang..
dahi ku dikucup...
penuh syahdu...
linangn air mata setiap detik kelibtnya hilang dari pandangn ku..
aku btol2 rindukan nya..
he is my love..i love u so much..till end of my life..only u my love... 
Muhammad Fadhlullah....

tak tahu nak mulakan yang mane satu....

ermmmm nk kemas barang..nk tingglkan tnjung malim...dah x sabar sgt2...
tp yang mne satu nak mulakan..nak kemas ape dulu..barang bnyak..rumah dah macm tongkang pecah...
haih....nak masak lagi..nk bawak bekalan...jap lagi nak kuar date...
yeay..rindunya kat pnggung wayang...
bie..syg rindukan bie...tibe2 tingtkan my soul...hermmmm..love u so much muhammad fadhlullah....!!
ermmm tgh serabut jugak pasal rumah sewa..
mnympah pulak rse nk pkir2 dlu pulak...
dah org tolong carikan tu kirenya dah ok dah tu..kalo nk harapkan ko yg cari hampeh je..
ermmm pelik lah dua org budak tu..xpe...xmau sewa sekali lagi bgus...
eh..cepat lah nk kemas yg mne dulu ni..ermm buku??pakaian??...ahhhhgghhh tension...lapar pulak..teringt kat nasi lemak keretapi..sedap..:)
love to eat....dah jom kemas barang....

bye...:)

is engage....

from single to engage....♥♥♥
insyaAllah...coming soon.....♥♥♥

pergi dan tak kan kembali...

tak dapat tdo semalam..batuk berterusan..bgun pagi sakit perut..ape nak jadi ngn aku ni...
tibe2 teringatkan mimpi semalam...mimpi ade org kene rasuk..eh macam knl minah tu..tp xpe lah..wat2 xknl..mimpi lagi..kne marah ngn mak long..nasib2...
tibe2 teringtkan dier..terkilan sgt2..aku sygkan dier..sgt syg..dari kck kami bersama...dalam perut lagi kami sudah berkawan..mak aku n mak dier bwa kami bersama ke mana2..smpaikan aku rase kalo xde dier aku xpat hidup..tingt satu ketika kami main kawin2..aku jd pengntin perempuan..dier pengntin laki2..kami pegang tgn mase tu..bjnji yg kami akan kawen btol2 besar nti...mse tu kami baru tdika..lepas je kami main kawen2 kami main masak2...bhgia nye aku rse mse tu..smpai form 1 kami bkwan..sgt rapat..sgt mesra..masih ingt lagi jnji yg dier ckp kat aku..elly,am xkan tingglkan elly..wlupun kite akan bpisah xlame lg...aku cinta kan dier...mse tu aku xtau sme ada itu cinta atau cinta mnyet yg direka2..tpi kalo xde dier aku sunyi..kami selalu bersama...mengaji bersama...petng2 naik bsikal bersama...indahnye mase tu..tp.....
untuk detik die meningglkan aku....aku rse hidup aku kosong...kosong dan kadng2 aku xpercaya itu kah dier..betul kah pnggilan yg aku dpt btol mngtkan am dah xde...aku xpcy...aku cll mak balik...mak ckp btol..am dah xde...xcdnt...Ya Allah...semasa itu aku di matrik...mak jgn tanam am lagi..bg lah elly tatap muka am wat kali terkhir...terkilan mse tu final xm...xdpt balik....aku tetp akn ingt arwah smpai bile2...sebab dier ade lah cinta sejati aku...cinta yg aku knl..dier mngjr aku untuk bermain ngn cinta...mak am ade ckp am ade tingglkan satu amanat buat elly...satu hari nti elly akan thu...insyaAllah...aku akn tunaikan amanat tu...aku rindukan kamu wahai cinta ku...teringt lagi mak ckp muke am bersih je...mak tgk xde ape2 pun yg calar kat muke dier...menangis mse tu...:(
ape lagi yg boleh aku buat selain berdoa..untuk kesejhteraan dier...kite akan berjumpe jgk nti..mse tu am mesti akan dpt tgk elly...elly akan tunaikan amanat yg am pesan buat elly...am jgn takut kat sne..elly ade kat cni untuk am..kite akan bjumpe jgk nti...elly rindukan am sgt2...setiap detik...xkan lupe kan am....

bye..:(

merdeka....

last paper hari ni..last paper untuk selamanya...
selamat tinggal dunia exam..
melangkah ke alam mengjar thun depan..
best..rase excted...
selamat tinggal tnjung malim...
selamat datang klang....
lapar...jom makn..tingat kat dapur siam...

bye..:)

eh si belagak ni...

menymapah nye aku ngn org belagak ni..
ehh ade hati pangil aku laling..yeeeksss..geli aku..
mcm lah dier je yg duk g kl..
ape kes pulak nak cite2 kat aku..
aku trun kl xheboh pun kat ko.

"eh balik bile"
"ermm tah kelmarin kot"
"laaa.... npe xckp..kalo x leh tumpang"
"owh ko pg mne?"
"aku selalu trun kl sekarng"
 "owh ye ke.."(dalam hati...belagak pulak mamat ni..xingin aku nk tumpng ko...no phne ko pun aku xde..)

menympah nye aku ngn dier...
buat kje mals..isap rokok bekepul2..mcm haram...
dah lah gemuk..sakit hati sgt ngn si tahik tu..!!

note:ingtkan aku je xsuke mamat ni..upenya eddy pun xsuke...
lepas geram..
bye..:)

banyak kisah bila dirumah...

perjalanan balik ke rumah..
menyeksakan..
sakit hati dengan bus yg rosak..
smpai kat lenggong bus rosak..
tayar pancit...
tukar bus...
nasib ada bus dr taiping..
so naik je bus tu smpai gerik dalam pukul 5 ptg..
ayah dan adik memey dgt amik kat bustnd...
alhmdulillah..selamat sampai ke rumah..
gembira..:)

mse dalam bus....
jumpe mira..
dah lame gile xjumpe since form 3..
dier msih mcm dulu...
cantik dari aku..
huhhh...!!
dier prktikal kat hospital tnjung rambutan..OMG..huhu..:)
dah sampai bustnd gerik...
berpisah...
jumpe lagi mira..hehe..:)

kat rumah...
sakit hati dengn batuk..
hari ni baru bl ubat batuk..
hope akan chat..

dapt berita tok wan nak buat korban...
so mesti kne balik kg...
rindukan kg...dah lme xblik since raya aidilfitri dulu...
pagi raya..x pegi solat..peroid..
tension...xpat solat raya...!!
dorng balik solat..
bersalaman...
trus balik kg..
bnyaknye sadare aku...
xperasan pulak selam ini..haha..:)
dengn anak sedaranya ramai..dah mcm nursery aku tgk umah tok wan..
aku bile lagi nak ade anak sendiri..??
asyik dukung anak org je...ehh mak lang ckp aku mak ngah..??
sorry..
umie elly ok..haha..:)
nice kan...

tolong org masak kali ni...
buat ayam percik..amik port tolong bakar...
di usik oleh abg andak..sweet...:)
eddy dtg kaco...yg penting madu dtg jugak..hehe...
xpat ahh nak mnje2 ngn abg andak...ngeee...:)
sambung buat kje...dah bleh mkn...
knyng..alhmdulillah...
owh lupe lembu seekor dah ditumbngkan...sedih..:(
hbis mjlis...kne bsuh pinggn...tension...!!

LETIH..keletihan..balik umah tok emak pulak..
ade laksa..wahh pekena laksa dulu...
gembira tgk karenah azri...adoi..
sepupu aku sorng ni..bile lah nak cerdik..tp nak buat cm ne..
dier ade pnykit..kesian...
tp bhgia bile ade dier..
kalo dier xde kami sume snyi..huhu...
mlm bru pulang ke rumah..letih..

mngadap tb..crta aidil adha..sebening keringat..best..
dah pukul 12...jom tdo alang..
dpt msg dr awak..sorry saya dah tdo...:)

note:study...x lngsung...mampus aku...
dah nk balik tnjung malim ahad ni..exam menanti...

bye..:)

selamat tinggal tanjung malim...

seronok..esok akn tinggalkan tnjung malim..tepat pukul 10 pg..
xsabar nak sampai rumah...
tp nti kat umah xde spe2..kakak,alang n amat xde..aku keseorngan..tp twin kan ade..huhu..
tp bile mlm tibe..spe nk temankan aku tdo..kesian..
eh lupe kne stdy...tp agak2 stdy ke aku kat umah..kesihatan pun semakin teruk ni..batuk teruk...
hermmm tnjung malim..aku dtg lg jumpe kamu 21 hb ni..semata2 nak exam...
lepas tu selamat tinggl tnjung malim buat selamnya....
teringtkan restoran cupak n dapur...tingglkan mereka selama seminggu...
nasi goreng sea food..best...:)
sedih akan meningglkan dier keseorngn...jumpe lg seminggu ye awak...
bye..:)

unwell..:(

demam...
batuk...sakit tekak..
selsema..
pening kepala..
lengkap semuanya...
xde mood nak stdy..esok pulang ke rumah...
kesihatan belum pulih..bertambah teruk...
semalm tdo smbil air mata kuar..
panas dalam agaknya...
sedih..nak chat..
nak cepat pulang...

bye..:)

final sem yg bosan..:(

sem last yg sgt bosan
sgt bosan tahap cipan..!!
merasakan nak balik...merasakan nak exam cpt..merasakan nk ke sunway lg..merasakan nk tdo je...
kdng2 hidup rse xtntram...bnyak sgt msalah yg timbul..kesihatan..stdy...cinta...mslah sumenye...
xde yg diharpkan melainkan cepat hbis sem..aim nk gemukkan bdn...montel..haha...cute kan.:)

lme x blik rumah..hmpir 2 bulan..sgt rindukan fmly...
asyik mghdp thesis..test...kuiz...tp sumenya dah berlalu...
now memng focus kat final exam...tp kemalasan ade skrng..tolong jgn mls...
bnyk yg dilalui..ptgahn sem mslah cinta...skrng mslah kesihatan..hidup dah xtntu arah..pkir kan kebhgiaan...
sekarang aku kecapi..disayngi...time kasih awak...
exm dah xlme lg...bialah x stdy..tp nk exm..nk cpt pulang...beraya 2 hari...trus dah nk exam..mcm mne tu...??
thun ni 3 org mbr akn kawen..insyaAllah akan mnghdiri mjlis mereka...
ramai yg btny bilakah aku pula...td dgr awak ckp lg 2 thun..tp aku nk kje kumpul duet..ade krta n rumah..bru nak kawen..boleh ke mcm tu..??pning pikir hal kawen...
mak pnh ckp spe msuk minang dlu dier lah dpt..mcm lah anak dier ni laku sgt..haha..:)
ape yg aku ade cukup rsenye..selalu dsyngi..owez..keluarga awak terima saya..:)
insyaAllah kalo ade jodoh saya trma...
tp aku kne lalui exm yg aku x suke ni..balik umah ni aku stdy..jgn rsau...aku akn stdy...pasti berjaya...

note:mau tdo...update blog untuk hilngkn tekanan jerwat yg sedang tumbuh d pipi..sakit hati...

bye..:)

sakit hati dengan thesis...

semalam mse otw balik rumah,msg cik roszairi...maaf ggu diluar mse pjbt..owhh xreply..xpe
esok pg2 bute cll..tp x pkup jgk...adoi..bile nk blik ni kalo xdpt thesis lg...
hermmm tbe2 dpt msg.."dtg blik saya lukul 11"..mls nk reply..ok..
masuk2 bilik trus kne mrah..ape lah yg aku wat aku pun xphm ape yg dier nk..xpe lah..ikut je lah..moge2 dpt kejayaan lpas ni..skrng tgk lagi thesis ni..mngadap lg thesis ni..mlm ni akan buat smpai siap..smpai pejam mate pun akan ingt thesis je...!!
fadh ajak p amik ubt...jom....smapi2 hospital...dah tutp farmasi...pukul 2.45 baru bukak..
"xpe awak p solat dlu.."
"saya tgu kat lobi je"
"ok,amik lptop ni..ape2 hal msg"
"baik"

lme tgu..tgk crta aku jebat kat tb 3..layan2 jap tbe2 ade org pnggil dr blkang...
FADh...kuang asam...ingtkan spe...dah kne cubit..padan muke..

jom mkn..
bnyk aku mkn...kerang+laksa...
pg blik hospital..amik ubat...selesaikan surat untuk tukar ke klang pulak....selamat berjumpe hospital tunku ampuan rahimah.....

jom balik...
tiba dtnjung malim...smbung tdo..
dtg bgunan elerning...
smbung buat thesis balik..
bye..:)

pelik bin ajaib...

ade ke manusia mcm tu?
belagaknye..
dunia ni mcm dier yg punye...
aku tau lah pkwe ko yg ko snjung sgt tu...
pnh ckp kat aku..
"dier ingt aku xleh ke wat ape yg dier wat"
"bleh je kalo aku nak wat"
so ko jgn lah nak blgak sgt mcm pkwe ko tu syg kat ko sgt2...
eiii..plzz lah budak tu..
xsedar ke dri dier...
ehh tau pkwe aku ckp muke ko plik mcm alien lah..suke jln mendada...haha..:)
tp bile aku tgk blik eh btol jgk lah...

note:lepas geram seronok bile menulis..hilng rase mrah..
semoga BELIAU akn bhagia....my wish...

bye..:)

xde masalah cari masalah...

ngko pe hal pulak ltk2 name aku lam blog kau..mnypah tol...lepas geram...
nmpak sgt stlker aku...dari awal sem duk nk tau hal aku pe hal pulak...!!

note:lpas geram..semoga Allah mudahkan segala urusan BELIAU....
bye..:)

terharu...

sambung balik mse mak dah tapaukan nsi kat aku...nk buat cte msg kakak..kak dah kat ne?tut tut..msg msuk..kak bru naik hghway..jem truk ahh...sabar ye...ermmm xpe lah..nti msuk kampus ok...elly kat kmpus...mcm tu lah msg kami...dah pukl 11 mlm,kakak dah smpai..eh tp mngpakah dalm krta ade 3 org?siapakah mereka?hermmmm pesona baru kakak menghmpiri...Waaaaaa sgt tkjut..mak n ayah ade sekali....yeay....seronoknye....bersalamn...cium...rindunye....menitis kan air mata...:(
jom lah mkn kat umah mak ckp..jom,eh tp fadh ni mcm ni...jom skali..ooo fadh dpt green light msuk umah aku...huhhhhh...dush..!!
ermmmm rncak fadh berbual ngn ayah...mak mcm sombong je..huhu..biase lah mak memng cmtu...ape agknye yg dibualkan oleh ayah n fadh ha..hermmm....??mule tpkir...xmau pkir..ajak kakak test pesona kat luar..hehe..:)
mule impikan bile nk ade krta sndri...hermm hidup kakak dah lngkp..cume tinggal kawen je blum...lmbtnye nk dpt abg ipar..!!anak sedare..nak sgt...umi elly...best nye..huhu..:)
dah mkn,dorng pun nk blik ke johor...sgt sdeh..lg sedeh kakak x hulur duet...huhu..:(
ayah ckp nk duk johor 2 mgu...tp td cll mak ckp dah naik bus ni..huhu..:)
seronok balik mgu dpn mak ayah ade...xde lah aku keseorngan...tp twin ade...!!mish...!!
jom smbung buat thesis....
bye..:)

masakan mak...:)

ringkas...mak tapaukan daging masak kicap  untuk menu malam ni...xsbr tgu kakak n amat sampai cni...
mak:hello..
aku:hello,mak...mak wat pe?
mak:tgh masak...
aku:wah...mak tapaukan sekali x kat elly jap g?
mak:ye lah..jap g kak bnti lah kat elly..mak masak daging kicap ni...
aku:mak tapaukan nasi sekali eh..hehe..
mak:ok...
aku:bye mak...
mak...ok..bye....

note:dah lame x mkn msakan mak...sgt xsbr tgu mereka dtg...yeay...
bye..:)

cuti-cuti cinta...

feedback...ermmm jom fadh,kite tgk cuti2 cinta...elly blnje..hoho..:)
pntas fadh stju...ermm ape yg best?xpun..sdeh..rugi duet...:(
xde yg best pun...nk beza kan org bandar ngn org kg..xde pbezaan pun aku rse..konon org bndar ade semuanya..pegang pen duduk atas kusi je..lain ngn org kg duduk atas bot..p tngkap ikan..tp pnh ke org bndar tpkir kalo org kg x p tngkp ikan mcm mne bibik dorng nk g bl kat pasar???
hermmm tp best part yg nora danish n farid kamil duk berdua dpulau...seronok...sweet...:)
semua org akan ingt dialog..tu ape?nasik lemak 50 sen..!!dush...!!huhu
bnyk jugak pngjaran yg nk dikongsikan..tp biasa lah cte melayu...dah tau mcm mne ending..at last org bndar blik kg..huhu...tp aku nk duk kat bndar...sebb dah duduk kg je..nk rse duduk bndar jgk..mcm mne agaknya..aku dah lah boros...hbis lah nti..sbb tu mse posting nti nk mintak putrajaya..hehe..:)

note:nak tgk mid nite..tp teringt kan fadh blum solat..jd tgk lpas mghrib je...happy..:)


bye..:)

balik rumah...

mgu depan balik...seronoknye...sem ni mlas nk stdy..mlas..mlas...cukup2 mkn je pun xpe...hoho..:)
pkir nak blik je...focus kat rumah..bukan thesis n exam..haha..:)

ringkas tp padat....

lame rase x update blog..hari ada masa ckit wlupun esok kne submit thesis..thesis??
tinggal nk edit page je lg...owh lupe test quantum hari tu hari khamis..ermm hbis je test quantum trus menjarakkan dri dari tanjung malim...pg mne?yeay..:)
dah lme rse x kuar date..huhu...:)
mule2 pegi um..nk tgk thesis fadh...lpas tu ape lg..Mid Valley pnggil...horeey..:)
cte ape ekk kat wayang best..Cuti-Cuti Cinta..hehe...xbest pun..:(
lpas tu blik singgah rawang..ade funfair..wah..jom2 kite bnti fadh..kite naik tu nak..huhu...dah g bl token dlu...
naik bnda tu huhhh mahu nk luruh jntung..huhu..:)
ape2 pun enjoy sgt...:)

note:mse ni hati xtntram..balqis asyik msg  je suh blik cpt..dier tkut sorng2..hehe..
view fun fair....     

fadh bersedia nak lompat...yeay..:)

pose kat belakng mainan kanak2..kuda..:)
bye..:)

feedback aku ingin ke syurga.....

ermmm semalam carekarama aku ingin ke syurga...kredit buat zamarul n mak biah...bnyk actually pngjaran dari citer tu...wlupun mate dah letih..seharian di lab...tp menggaghkn dri jugak nk tgk..sbb aku sgt2 minat tgk cerita melayu..kalo pegi tgk wayang fadh selalu marah..xbg tgk crta melayu..kate nye,cerita bodoh je...pnh hari tu tgk lagenda budak setan...aku rse xde lah x ok pun cter tu..beria fadh gelakkan aku...huhu...ape2 pun lantak lah..:)
ermm berbalik kepada crta aku ingin ke syurga...lakonan zamarul best..wlupun kadang2 rsekan kesian tgk dier kene belasah ngn samseng2 tu,tp tu sume pngjaran sbb mendrhaka kat mak biah..sgt menyayat hati yg mse dier pukul mak biah sbb nk ajak mak biah g pekan nk kuarkan duit....mengis mse tu..:(
terbyngkan kalo ianya jd kat aku one day if anak aku buat aku mcm tu..hermmmm...jauhkan aku dari semua ini...ape yg zamarul lakonkan memng menusuk kalbu...part yg xthn sgt mse tgk kesengseraan dier tnggung pnykit dier...rayu2 mintk supya mak biah duduk dengnnya..jgn tingglkn dier keseorngn...Ya Allah..sedihnye mse tu..aku selalu tpikir kalolah ianya berlaku kat aku one day...hermmm:(
bnyk pngjrn ak dpt...yg pertama jgn mendrhaka kepada ibu bapa kita...sayangilah hormati lah ibu bapa kita..mak lahirkan kite..mak bawak usung kite dalam perut selama 9 bulan..tp ini yg kite bls akhirnya...
yg kedua mse part akhir tgk lah mse mndikan mayat,semua luka2 zamarul hilang...kuasa Allah...ianya sebab kita ikhlas satu ingin bertaubat...satu lagi dosa yg kita lakukan kat org lain,org lain dengn ikhlas memaafkan kite tnpa rse dendam...sebelum tidur aku selalu memaafkan semua kesalahn yg org lakukan kat aku..n aku berharap jugak org lain mcm tu..:)

note:mse tu sgt lapar..nsib enie kaci apam balik..hehe...tq..:)

doa musim exam...:)

- Doa memulakan ulangkajiاَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَسْأَلُكَ فَهْمَ النَّبِيِّيْنَ وَحِفْظَ الْمُرْسَلِيْنَ وَالْمَلاَئِكَةِ الْمُقَرَّبِيْنَ. اَللَّهُمَّ اجْعَلْ لِسَانِيْ عَامِرًا بِذِكْرِكَ وَقَلْبِيْ مَلِيْئًا بِخَشْيَتِكَ، إِنَّكَ عَلَى مَا تَشَاءُ قَدِيْرٌ.

Maksudnya: “Ya Allah! Aku memohon daripadaMu kefahaman para nabi, ingatan para rasul dan malaikat terhampir. Ya Allah! Jadikanlah lidahku basah dengan zikir kepadaMu, hatiku dipenuhi dengan takut kepadaMu. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa di atas segala apa yang Engkau kehendaki.”

- Doa selepas mengulangkajiاَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَوْدِعُكَ مَا قَرَأْتُ وَمَا فَهِمْتُ وَمَا حَفِظْتُ فَرُدَّهُ إِلَيَّ عِنْدَ حَاجَتِيْ إِلَيْهِ، إِنَّكَ عَلىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ.Maksudnya: “Ya Allah! Sesungguhnya aku menitip apa yang aku baca, faham dan hafal kepadaMu. Maka kembalikanlah ia kepadaku ketika aku memerlukannya. Sesungguhnya Engkau maha berkuasa di atas segala sesuatu.”Doa Pada Hari PeperiksaanDicadangkan agar doa-doa berikut diucapkan pada hari peperiksaan, iaitu sebelum dan semasa peperiksaan berlangsung:

1. Ketika memasuki dewan peperiksaan:وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًاMaksudnya: “Dan katakanlah: “Wahai Tuhanku! Masukkanlah daku dengan kemasukan yang benar lagi mulia, serta keluarkanlah daku daripadanya dengan cara keluar yang benar lagi mulia; dan berikanlah kepadaku daripada sisiMu hujah keterangan serta kekuasaan yang menolongku.”

2. Ketika menerima kertas soalan:قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي. وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي. وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي. يَفْقَهُوا قَوْلِي.Maksudnya: “Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku. Dan mudahkanlah bagiku tugasku. Dan lepaskanlah simpulan daripada lidahku, supaya mereka faham perkataanku.”

3. Ketika sukar menjawab:ياَ حَيُّ يَا قَيُّوْمُ، بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيْثُ.Maksudnya: “Wahai Tuhan yang maha hidup lagi maha berdiri dengan sendirinya. Dengan rahmatMu aku bermohon pertolongan.” 

4. Atau:اَللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزَنَ الصَّعْبَ إِنْ شِئْتَ سَهْلاً.Maksudnya: “Ya Allah! Tidak ada kesenangan melainkan pada perkara yang engkau jadikan kesenangan padanya. Dan engkau menjadikan kedukacitaan dan kesukaran sebagai mudah dan senang jika Engkau kehendaki.”

5. Jika anda terlupa jawapan:اَللَّهُمَّ يَا جَامِعَ النَّاسِ لِيَوْمٍ لاَ رَيْبَ فِيْهِ اجْمَعْ عَلىَ ضَالَّتِيْ مَعْلُوْمَاتِيْ.Maksudnya: “Ya Allah! Tuhan yang menghimpunkan manusia pada hari yang tiada keraguan padanya. Himpunkan barangan dan maklumat yang hilang daripadaku

renungan bersama......

Malam pasangannya siang,
Jaga pasangannya tidur,
Rajin pasangannya malas,
Dan lelaki pasangannya perempuan.

Kerana perempuan adalah
pasangan kepada lelaki,
maka Allah telah menciptakan bentuk badan wanita
itu dapat memikat hati lelaki.

Bila berkata tentang terpikat,
maka ia ada hubung kait dengan nafsu.
Jika ia ada hubungkait dengan nafsu,
ianya ada hubungan pula dengan bisikan syaitan.

Jadi untuk mengawal nafsu, mestilah dikawal dengan iman.
Untuk mendapatkan iman mesti menurut perintah
Allah dan RasulNya dan menjauhi laranganNya.

Pada mata lelaki, perempuan ini adalah simbol.
Simbol apa, semua orang tahu.
Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika
tidak dikawal dengan iman.
Maka mata lelaki ini selalu menjalar
apabila terlihat seorang perempuan.

Setiap bentuk badan seorang
perempuan boleh dihayati oleh seorang lelaki
dengan berbagai-bagai tafsiran nakal nafsu.
Apabila seorang lelaki terlihat seorang
perempuan, maka perkara pertama yang akan
dilihatnya ialah rambut wanita berkenaan.
Maka akan ditafsirlah berbagai2 cara oleh
seorang lelaki akan rambut wanita berkenaan.

Oleh kerana itulah wanita wajib menutup rambutnya.
Apabila rambut wanita itu telah ditutup, maka
mata lelaki itu akan turun ke bawah melihat
bentuk lehernya,
maka wajiblah wanita itu menutup lehernya.
Maka mata lelaki itu akan turun lagi
melihat bentuk payu daranya,
maka wanita itu berkewajipanlah menutup bentuk
payu daranya dengan melabuhkan tudungnya.

Setelah itu mata lelaki akan
turun lagi melihat
bentuk ramping pinggangnya,
maka labuhkanlah pakaian supaya tidak ternampak
bentuk pinggangnya,
maka mata lelaki itu akan melihat pula akan
bentuk punggungnya,
maka wajiblah wanita itu membesarkan pakaiannya
agar bentuk punggung tidak kelihatan, dan
lelaki itu akan pula melihat bentuk pehanya,
maka janganlah sesekali wanita itu memakai kain
yang agak ketat sehingga terlihat bentuk
pehanya walau sedikit,
maka akan dilihat lagi oleh lelaki itu akan
bentuk kakinya pula,
maka janganlah wanita itu berseluar, kerana
terus-terang pihak lelaki bercakap, walau
muslimah itu bertudung labuh, berbaju labuh,
jika beliau memakai seluar,walau nampak besar
sedikit, nafsu kami lelaki akan terusik secara
sepontan, entah tak tahu Kenapa?

Mata lelaki ini nakal, setelah tidak ternampak
akan bentuk kakinya,
maka akan dilihatlah pula akan mata lelaki itu kepada kakinya,
maka wajiblah wanita itu untuk menolong lelaki
itu tidak berdosa, menutup kakinya dengan
melabuhkan kain, atau memakai stokinyg warnanya
jangan sesekali berwarna kulit perempuan,
maka mata lelaki ini akan kembali ke atas,
akan melihat pula bentuk tangan wanita itu,
maka tolonglah wahai muslimah, agar melabuhkan
tudung menutupi bentuk tangannya yang indah pada pandangan lelaki.

Maka wahai lelaki,
janganlah pula kamu melihat mukanya,
kerana ia akan menimbulkan fitnah, kecuali jika
kamu wahai lelaki, ingin meminangnya.
Jika wanita itu cukup soleh, takut mukanya yang
cantik akan menimbulkan fitnah,
maka berpurdahlah kamu,
jika itu lebih baik untuk kamu.

Tetapi mata lelaki ini ada satu lagi jenis
penyakit,iaitu mata
lelaki itu akan tertangkap dengan sepontan jika
ia terlihat warna yang menyerlah atau terang
jika ianya berada pada perempuan.

Maka oleh itu wahai perempuan, tolonglah jangan
memakai pakaian yang warnanya terang-terangan sangat.
Jika hendak pakai pun, pakailah untuk suami.
Itulah wahai muslimah, jika anda semua ingin tahu
apakah dia mata lelaki itu, dan perlu
diingatkan, jika semua aurat telah ditutup,
jangan anggap tugas kita telah selesai, perlulah
pula kita menjaga kehormatan diri masing2,
jangan keluar seorang2,keluarlah dengan
mahram, atau keluarlah sekurang2nya 3 wanita agar
tidak diganggu gangguan luar, mata lelaki pula
janganlah menjalar langsung kepada muslimah,
walau muslimah itu telah menutup aurat,
insyaAllah selamat dunia akhirat.

Seperti firman Allah,"Dan tundukkanlah pandanganmu
dan jagalah kemaluanmu".
Dunia sekarang telah banyak yang cacat celanya,
sehingga ketaraf seseorang yang memakai tudung
masih beliau tidak menutup aurat, dan pada kaum
lelaki, mata kamu itu wajib untuk tidak
mencuri2 melihat wanita muslimah, kerana ia
dilarangi oleh Allah SWT.

Ingat-ingatkanlah wahai muslimin muslimat.
Sekilau-kilau berlian paling menarik untuk dicuri..
Seindah-indah ciptaan adalah yang paling sukar untuk dijaga…

is done my macroteaching...

alhmdulillah...tak sia-sia selama ni usah aku untuk macrotching..dtg ke lab group B semata-mata nak tgk skill dorng mngjar,pegi lab block pakar pinjam slide,bl laser pen...mhal..!!RM 14.90 demi untuk pengajaran macrotching aku...akhirnya hari ni selesai semuanya...
seronok..sgt seronok...sgt2 seronk...
student aku sgt cooperate ngn aku...yg best last sekali kami sing the song 2gether...hehe..:)
xbnyak yg nak crta...mule2 memng nebes sgt2...dup dap dup dap...
tp at last enjoy sgt2...
nak ckp smmoth sgt tu rsenye x lah sgt...tp dpt pujian dari judges..thanx to Law n Naza...hehe...:)
Dr nurul ckp enjoying my teaching....hehe..:)
tp bnyk jugak klmhan yg aku kne perbaiki mse nak jd ckgu btol2 kelak...misalnya Dr ckp kne elicit idea dorng...jgn kalut sgt..hehe..:)
ape2 pun aku buat semua yg telah dirncng...alhmdulillah...
thanx a lot to semua student2 aku td...hehe...:)
ni semua gmbr barng2 untuk macrotching aku....:)

cermin yg dipinjam...:)

laser pen yang mahal....:(

slide mirror yg dipinjam bersama object n image...
answer card....:)

aku selepas habis mengajar dengan perasaan gembira melihat result yg diperolehi...:)

thanx semua...bye...:)

saya rindu mak dan ayah saya....termasuk twin saya...

sejak dua menjak ni selang sehari akan call mak n ayah n twin....mak ckp xpyh blik lah elly...tgu raya haji nti blik lah...ahhhh...xmo..xmo...kalo bleh jumaat ni aku dah nak blik..byngkan stat cti raya pose ritu lagi xblik2 umah...pelik..!!
selalunya stiap 2 mgu akan blik...sgt bz kot...bz buat ape...thesis...asgmnt..test...!!
dgr pulak kakak aku nk blik amik pesona baru dier...lg ahh aku nak blik..tp....mak xbg...kesimpulannya kne tny ayah..ayh selalu akn ckp blik lah kalo nk blik..hehe..:)saye sayang ayah saye...mak??sayang jgak...sgt2...:)




twin pulak..dah pndai ckp...
aku:hello,adik ke abg ni...?
adik:ni memey lah...hehe...kak elly??
aku:ye lah kak elly ni...adik uat pe..?lame aku tgu jwpn smbil adik tekan2 baten tepon..bingit telinga..
adik:adik maen besikal...
aku:abg mne?
adik:abg amen besikal kat luar....
aku:adik xnk dtg umah kak elly ke?
adik:nak...umah kak elly ade tangga..ada kawan kak elly..ada laptop...
aku:adik nak maen laptop?
adik:nak..adik nak maen game...:)
aku:okeh..tgu kak elly balik...abg mane?cpt lah...kak elly ltk jap g...
adik:ABGggggggggg......kak elly tepon..
abg:hello...hehe...
aku:abg wt pe?
abg:maen basikal...
aku:kak elly blik besok..naek bus..nti abg p amik k...
abg:kak elly naek bus ape?
aku:bus ipoh...abg g amik tau nti ngn kakak...
abg:kakak xde..xblik lagi...
aku:(dalam hati:bijak jugak budak ni..haha)...laaa kak elly ingt kakak dah blik...hehe..:)ok lah..bye..
abg:bye...muaaahhh
aku:muaahhhhh...

bijak nye twin aku...miss them...sgt2...

menusuk kalbu...

mlm ni layan tb 3...crta Anugerah Skrin nti...

TAUBAT NASUHA

sgt menusuk hati...Ya Allah jauhi lah diri ku dari alpa sebegitu rupa...

nak cerita tgah syok2 layan felling....dpt pnggilan cll dari cik wan...

cik wan:elly wat pe?
aku:kat umah..tgk tb..
cik wan:cik wan dah cr rumah kat klang..dekat ngn giant..dekat ngn klang parade..(motif:mngpakah x dekat ngn sek aku?)hahha
aku:owh..ok..so mcm mne ngn sewa umah sume...?
cik wan:ermm cik wan uruskan..cik wan call blik...
aku:tq...

nak btau aku punye lah syok2 layan cte sedih ni..trus ltk call xjd dah ngis...geram..xpat kuarkan air mata mlm ni...
ape2 pun...hopefully same2 amik ikhtibar crta td...
bye..:)

24.10.2010

semalam hari jadi dier...saya lupe nak wish...bukan lupe..tp x nak wish..sebab dier x wish bufday saya dulu...

lgpun saya x nak dier msg or call saya..saya jauhkan diri dari dier...:)ape2 pun kalo dier bc post ni Happy

belated bufday okeh...:)

saya dah ada blog sendiri...

hye semua...saya dah ade blog sendiri..its all about me..bye..:)